ЦІКАВО

«Слова – це вікно в світ»

«Багато битв у нашій історії програні через невдалі переговори», –
Стівен Пінкер, професор психології Гарвардського університету.

Сьогодні, коли електронна пошта і легкі розмови на роботі є звичним явищем, ніхто не застрахований від нерозуміння.

Стівен Пінкер, автор книги «Почуття стилю», говорить, що головною перешкодою для ясного спілкування є поняття (когнітивне спотворення) під назвою «прокляття знання».

Цей феномен в загальних рисах означає, що «коли ви щось знаєте, вкрай складно усвідомлювати, як інші цього можуть не знати». Тобто ваші знання здаються настільки очевидними, що ви схильні думати, що всі це теж знають.

За словами Пінкера, проблема полягає в тому, що ви швидше будете використовувати професійний сленг, який більшість людей не розуміє, щоб уникнути роз’яснень і покластися на абстрактні поняття, замість того, щоб описувати речі за допомогою всім знайомих  термінів.

Отже, що ви можете зробити для того, щоб подолати «прокляття знання», коли ви пишете або говорите? Пінкер рекомендує наступні чотири правила.

Зверніть увагу на головну думку

Байдуже, вимовляєте ви слова або пишете замітку, головне, що ви можете зробити – це показати свою головну думку іншим людям і дати можливість їм чесно висловитися про те, наскільки їм все зрозуміло.

«Ви будете вражені, виявивши, що очевидне для вас, не є очевидним для кого-небудь ще. – каже Пінкер. – І це не обов’язково має бути людина, пов’язана з іншого, незнайомою, областю знань».

Реклама

Уважно вибирайте свої слова

Інша річ, про яку потрібно пам’ятати, полягає в тому, що самі слова не є кінцевою точкою спілкування. «Слова – це вікно в світ», – каже Пінкер.

Ви використовуєте слова, щоб подумки малювати картинки, передавати ідеї і розповідати історії. Ось чому важливо вибирати ті слова, які допоможуть людям зрозуміти, що ви намагаєтеся донести, а не ті, що заплутують і відволікають. Щоб пояснити суть питання, подумайте про те, щоб замінити сленг, ідіоми і незрозумілі метафори короткими, поширеними словами і прямими поясненнями.

«Якщо ці слова не допоможуть слухачеві або читачеві намалювати уявну картину, вони не будуть ефективні як засіб спілкування», – пояснює психолог.

Робіть перерву

Спробуйте відкласти написаний вами текст в сторону, а потім повернутися до нього через деякий час і заново прочитати. Якщо ви почекаєте кілька годин або навіть кілька днів, ви подивитеся на речі свіжим поглядом і відчуєте різницю.

«Автор часто вражається власними словами після того, як повертається до тексту через деякий час», – зазначає Пінкер.

Редагуйте жорстко

Найчастіше найважливіша частина полягає в коригуванні тексту, і Пінкер рекомендує ретельне редагування.

«Переробіть і перепишіть текст кілька разів з єдиною метою – щоб зробити його більш зрозумілими, – каже він. – У кожному реченні питайте: «Чи дійсно хтось інший зрозуміє те, що я намагаюся донести? Чи можу я сформулювати це більш коротко, більш наочно і більш конкретно?»

У звичайно підсумку, чітке формулювання Вашого повідомлення допоможе вам стати щасливішими і успішнішимв житті і на роботі.

«Якби більше уваги приділялася ясності в написанні і спілкуванні, – вважає Пінкер, – ми могли б підвищити ефективність бізнесу, освіти та управління і зменшити рівень невдоволення в повсякденному житті».

За матеріалами.

Реклама
Читати далi

Також цiкаво:

Close